KPI’s

Instellen van KPI’s (Key Performance Indicators)


De KPI’s tab van de Bewerk Profiel pagina stelt u in staat om uw ‘Doelpagina’s’ in te stellen. Dit zijn de pagina’s waar u uw bezoekers op wilt laten uitkomen. In andere woorden, een doelpagina is de eindbestemming van uw gebruikers. Dit is meestal een pagina waar de bezoeker een klant wordt, of zich registreert als gebruiker.

Als doelpagina’s wilt u wellicht een “checkout” pagina, gebruikers registratie pagina, nieuwsbrief registratie pagina, een software download pagina, of elke andere pagina die belangrijk is voor uw website. Stel er zoveel in als uw wilt, de mogelijkheden zijn eindeloos.



[lampje]
TIP: Vul alleen de basis naam van de doelpagina in, beginnend met een forward slash “/”. Bijvoorbeeld: Als uw Doel pagina is “http://www.mijndomein.com/subdir/feedback.html,” vul alleen de basis naam in: “/subdir/feedback.html.”
Scheid pagina’s met komma’s, bijv. /NewMemberRegistration.html, /checkout_success.php
[/lampje]

Doelpagina’s worden gebruikt in Prestaties Rapporten om conversie te berekenen. Als er geen pagina’s worden opgegeven blijven deze rapporten leeg.

[indent]

Kies de juiste doelpagina:
Doelpagina’s worden alleen opgevraagd als een bepaalde actie plaats vindt. Logaholic gebruikt deze KPI’s om te bepalen of er conversie heeft plaats gevonden.
Voorbeeld: Een website genaamd www.NewsAndInfo.com biedt een nieuwsbrief aan. De prestaties van de website (de conversie ratio’s) worden gemeten met het aantal bezoekers van de website die inschrijven voor de nieuwsbrief. In dit geval, is de laatste pagina van het conversie proces de pagina waarop de bezoeker bedankt wordt voor inschrijving:
www.NewsAndInfo.com/newsletter_thanks.html

Om voor deze website de conversie ratio te meten, moeten we de volgende doelpagina instellen in Logaholic:
/newsletter_thanks.html

Als het adres een submap bevat, zoals www.NewsAndInfo.com/news/newsletter_thanks.html. Dan zouden we het volgende instellen in de KPI’s tab:
/news/newsletter_thanks.html

Onze voorbeeld website heeft ook een webshop. Om het percentage bezoekers te weten dat de bedank pagina van het bestelproces bereikt, stellen we deze pagina in als doelpagina. Op deze manier komen we te weten welk deel van de totale bezoekers converteren naar betalende klanten.
/shop/checkout_success.php

De totale lijst met KPI’s/doelpagina’s ziet er nu zo uit:
/news/newsletter_thanks.html, /shop/checkout_success.php


Klik op “Opslaan” om de wijzigingen op te slaan.



[/indent]
[lampje]
TIP: Voeg zoveel doelpagina’s toe als u wilt, maar probeer algemene pagina’s zoals index.html te vermijden. Niet alleen geeft dit een onwerkelijk beeld van de conversie, het vertraagd ook het rapportage proces.
[/lampje]

Onderstaande Video geeft u een uitgebreide introductie tot het instellen/gebruik van Logaholic KPI’s (Engels)