Segmentatie filters gebruiken
Het gebruik van Segmentatie filters geeft u controle over het analyseren van website verkeer en marketing inspanningen. De segmentatie filter optie geeft u de mogelijkheid om filter te creëren op basis van uw eigen criteria. Als voorbeeld hebben we onderstaande video (Engels) gemaakt. In de video wordt een Geografisch segment aangemaakt, genaamd ‘Dutch’, met als doel alleen Nederlandse bezoekers te kunnen selecteren. Dit is handig wanneer men bijvoorbeeld wil focussen op de prestaties in een bepaald land. De basis segmentatie categorieën zijn slechts voorbeelden, de mogelijkheden zijn eindeloos met ‘Bewerk segmentatie filters’. Voeg uw eigen filter categorieën toe door op ‘Voeg nieuwe categorie toe’ te klikken.
Zoals gezegd is een geografisch segment slechts een van de vele filters. Er zijn drie basis types Segmentatie filters: Geografische Segmenten, Marketing Campagnes, en Bezoekers Profielen.
U kunt bijvoorbeeld een filter aanmaken als: “Referrer = http://www.mypartnersite.com/” die u in staat stelt om elk rapport, zoals een conversie rapport, te filteren op een bepaalde partner site met links naar u. Deze informatie kan erg waardevol zijn bij het evalueren van de effectiviteit van uw partner site.