Inkomend Verkeer

Inkomend Verkeer

Hieronder vindt u een korte uitleg van de Inkomend Verkeer rapporten.

Beschikbare rapporten

[list_icon icon=”circle”]

[/list_icon]


[lampje]
INFO: Logaholic rapporten delen een aantal Algemene Rapport Opties die op uw data toegepast kunnen worden. Alle opties die specifiek bij een rapport horen worden in de onderstaande beschrijvingen behandeld.
[/lampje]

Top Referrers

Het Top Referrers rapport toont het aantal bezoekers naar uw site, de URL van de site die ze heeft doorverwezen en de pagina waar ze terecht kwamen. Het is ook mogelijk om te zien hoe vaak een bezoeker heeft geklikt via een bepaalde verwijzing.


Referrer Trends

Met Referrer Trends kunt u de trends van uw beste verwijzers nauwlettend in de gaten houden. U selecteert een bepaalde datum range en vervolgens kunt u het verloop in bezoekersaantallen in een grafiek of tabel bekijken.


Top Trefwoorden

Het Top Trefwoorden rapport geeft u inzicht in het aantal bezoekers dat een bepaald zoekwoord gebruikt om naar uw site te navigeren, het aantal keer dat een individuele bezoeker een bepaald zoekwoord gebruikte, en de URL van de pagina waar de bezoekers op uitkwamen. U kunt in dit rapport bijvoorbeeld zien hoeveel bezoekers er vanuit Google direct naar uw ‘Contact’ pagina navigeerde, in plaats van naar uw ‘Home’ pagina.


Trefwoord Trends

Met Trefwoord Trends kunt u de trends van uw best presterende zoekwoorden nauwlettend in de gaten houden. U selecteert een bepaalde datum range en vervolgens kunt u het verloop in opgeleverde bezoekersaantallen in een grafiek of tabel bekijken.


Top Landen

Top Landen geeft u een goed beeld van de herkomst van uw bezoekers. U ziet de bezoekersaantallen per land, het aantal keer dat een pagina is opgevraagd en het gemiddelde aantal pagina’s per bezoeker. De geografische weergave geeft u de mogelijkheid om in een oogopslag te zien waar de hoogste concentratie bezoekers zit.

Top Steden

Top Steden geeft u een nog gedetailleerder beeld van uw website’s bezoekers afkomst. U selecteert een van uw goed presterende landen en dit rapport toont de bijbehorende steden.


Geografische Trends

Met Geografische Trends ziet u de trends in bezoekersaantallen uit een bepaald land of zelfs bepaalde stad. Het rapport toont het verloop voor de landen waar uw website het best presteert.


Zoekmachine’s

In het Zoekmachine rapport worden de namen van de zoekmachine’s opgenomen die bezoekers naar uw site verwijzen, het aantal bezoekers per zoekmachine, het aantal bijbehorende hits en het aantal zoekopdrachten per gebruiker. Voorbeelden van grote zoekmachine’s zijn Google, Yahoo en Bing. Omdat deze verschillende zoekmachine’s niet altijd dezelfde criteria gebruiken, is het belangrijk om te weten waar uw website staat zodat u tijdig aanpassingen kunt doen.


Zoekmachine Trends

Met Zoekmachine Trends ziet u de trends in bezoekersaantallen die bepaalde zoekmachine’s u opgeleverd hebben. Het rapport toont het verloop voor de zoekmachine’s waarin uw website het best presteert.


Google Rankings

Het Google Rankings rapport toont u op welke pagina in Google uw website gevonden wordt voor een bepaald zoekwoord (1ste resultaten pagina, 2de resultaten pagina, etc.). Ook wordt weergegeven hoeveel bezoekers er arriveerden op uw website dankzij deze zoekwoorden. Meer informatie over het verkrijgen van een betere plaatsing in google kunt u hier vinden (Engels): article.


Verkeer Verdeling

Het Verkeer Verdeling rapport geeft inzicht in de bronnen van het verkeer op uw website en sorteert deze op categorie (verwijzende site’s, direct verkeer en zoekmachine’s). Ook ziet u het percentage bezoekers (bots niet inbegrepen) die uw site bezochten via een van deze categorieën, en het aantal unieke bezoekers per categorie. Verwijzende site’s zijn andere website’s die een link naar uw site hebben opgenomen. Direct verkeer komt van bezoekers die handmatig uw URL hebben ingevuld. Zoekmachine verkeer spreekt voor zich.


Top Referrers – Details

Top Referrers – Details is identiek aan het Top Referrers rapport, maar heeft als toevoeging dat de parameters die worden meegestuurd door de verwijzende site te zien zijn. Parameters, of query strings, bevatten waarden voor een specifieke link, en worden in de URL gescheiden door een vraagteken (?). In het volgende voorbeeld wordt een volledige query string weergegeven, inclusief het adres van de site en de parameter.

[indent]

http://www.google.com/search?hl=en&source=hp&q=awstats&aq=f&oq=&aqi=n1g10

Het parameter gedeelte van deze string is:
?hl=en&source=hp&q=awstats&aq=f&oq=&aqi=n1g10

De informatie die wordt gegeven in deze parameter, geeft weer dat de verwijzing van Google komt nadat er gezocht is op het zoekwoord “awstats”.

[/indent]

Top Trefwoorden – Details

Het Top Trefwoorden – Details rapport is identiek aan het Top Trefwoorden rapport, maar heeft als toevoeging dat de parameters die worden meegestuurd door de verwijzende site te zien zijn. Zie het voorbeeld hierboven.