Logaholic Test Center
Op deze pagina behandelen we de Logaholic Test Center rapporten.
Beschikbare Rapporten
[list_icon icon=”circle”]
[/list_icon]
[lampje]
INFO: Logaholic rapporten delen een aantal Algemene Rapport Opties die op uw data toegepast kunnen worden. Alle opties die specifiek bij een rapport horen worden in de onderstaande beschrijvingen behandeld.
[/lampje]
Content Based Split Test
Content Based Split tests stellen u in staat om te zien of veranderingen in content of formaat van een pagina, invloed heeft op de conversie. Deze test wordt daarom vooral gebruikt om veranderingen in het design van de website te testen. Het is dan ook noodzakelijk om veranderingen aan te brengen in de code van de pagina.
Het selecteren van deze optie opent een nieuw scherm waar u de volgende informatie kunt invoeren: de Test Naam, de URL van de pagina die u wenst aan te passen, en het percentage bezoekers aan wie u de nieuwe versie van de pagina wilt tonen. U kunt ook een beschrijving toevoegen zodat u het doel van de test makkelijk terug kunt vinden.
Door op ‘Creëer’ te klikken verschijnt er een scherm die de bron code van de pagina in twee aparte schermen weergeeft. De een genaamd ‘Versie A’, de ander genaamd ‘Versie B’. U kunt hier de veranderingen in de code aanbrengen en de nieuwe versie naar uw site publiceren. U kunt ervoor kiezen om de HTML code hier aan te passen, maar u kunt natuurlijk ook een lokale editor gebruiken en de aangepaste code kopiëren. Klik ‘Creëer’ om verder te gaan.
De volgende stap is om de publicatie definitief te maken. Volg de instructies in het scherm en plaatst de test code in uw site. Zodra u op ‘Afronden’ klikt is de test actief.
Vervolgens is er enig geduld vereist. De Content Based Split test resultaten zijn niet direct significant. Afhankelijk van het verkeer op uw website, kan dit enige tijd duren. De uitkomst van de test kan afgelezen worden in het Logaholic rapport. In termen van conversie, is het verstandig om een interessante KPI te kiezen waar de gekozen pagina bezoekers heen zou moeten sturen. Naast conversie informatie is er ook informatie beschikbaar over de gemiddelde tijd besteed op de pagina.
Time Based Split Test
Time Based Split Test is een zeer eenvoudig, maar waardevol rapport. Het rapport vergelijkt de prestaties van een bepaalde pagina tussen twee periodes. Dit kan erg handig zijn als u de inhoud van een pagina heeft veranderd en wilt weten wat de consequenties zijn. U selecteert simpelweg het datum bereik (bijvoorbeeld vorige maand) en kiest of u met de periode ‘voor’ of ‘na’ wilt vergelijken. In termen van conversie, is het verstandig om een interessante KPI te selecteren waar de pagina bezoekers naar toe stuurt.
URL Based Split Test
Deze test stelt u in staat om twee pagina’s binnen uw website te vergelijken zodat u kunt zien welke van de twee de meeste bezoekers naar een bepaalde conversie pagina stuurt. Wanneer er dus twee manieren zijn om een doel pagina te bereiken komt een URL based Split test van pas. Als de resultaten binnen zijn, zult u misschien besluiten om aanpassingen aan uw site te doen.